مشاوره “روانشناسی” داوطلبان کنکور

[ad_1]

یک روانشناس با اشاره به برگزاری آزمون ورودی کارشناسی ارشد از فردا تا جمعه هفته جاری و با تاکید بر اهمیت آرامش داوطلبان در جلسه آزمون خطاب به داوطلبان گفت: با تکنیک هایی مانند بست چشم و نفس عمیق کشیدن

شبنم طلوعی در گفت وگو با ایسنا، وی به ارائه مشاوره روانشناسی برای آماده سازی ذهن داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد پرداخت و در خصوص مدیریت استرس در جلسه آزمون گفت: استرس در تمام مقاطع حساس زندگی افراد می تواند بسیار کم یا صفر درصد، متوسط ​​یا خیلی زیاد یا همان 100 درصد باشد. است و مطمئناً وقتی این میزان صفر درصد باشد، انگیزه و انگیزه فرد برای انجام آن فعالیت خاموش می شود و اگر صد درصد باشد، استرس بیش از حد باعث می شود که فرد به طور کلی فعالیت را متوقف کند.

این روانشناس با تاکید بر اینکه در هر فعالیتی و در تمام مقاطع حساس زندگی اعم از امتحانات و کنکور لازم است مقداری استرس داشته باشیم، افزود: بنابراین نباید همیشه نگاه بدبینانه ای به «استرس» داشته باشیم.

وی همچنین گفت: در بسیاری از موارد ترس و استرسی که فرد برای کنکور احساس می کند به سبک زندگی خاص خود و خانواده اش برمی گردد، به این معنا که گاهی فرد یا خانواده از افرادی فراتر از حد انتظار دارند. توانایی شما او هست و در نهایت این استرس از حالت عادی به صفر یا صد درصد تغییر کرد.

طلوعی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم حفظ آرامش نسبی داوطلبان قبل از شروع آزمون، تکنیک هایی را در این خصوص ارائه کرد و خطاب به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گفت: شدت بر عزت نفس شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، جملات منفی مانند “من هیچ چیز نمی شوم” کلمات خودخواهانه ای هستند که تمام عزت نفس شما را از بین می برند. از این نظر باید از عبارات جایگزین مثبتی مانند «تمام تلاشم را کردم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیرم» استفاده کنید.

این روانشناس همچنین با اشاره به تاثیرات منفی خودپنداره «کاذب» خاطرنشان کرد: داشتن خودپنداره «کاذب» برای روان نیز سمی است. عموم مردم فکر می کنند که وقتی خودپنداره کاذب و به شدت بالا باشد، فرد دو برابر بیشتر پیشرفت می کند، در حالی که با تصور عمومی از خودپنداره کاذب و این انتظار که افراد در همه زمینه ها برتر هستند و باید به 100 درصد برسند در تضاد است. از موفقیت؛ در نهایت استرس فرد بیشتر می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره تاثیر منفی فشار خانواده بر افراد برای کسب نتیجه مثبت در کنکور توضیح داد: لازم است هم خود فرد و هم خانواده او بدانند که موفقیت افراد در زندگی محدود به یک نتیجه مثبت.در کنکور روح و خودپنداره واقعی این است که بالاخره راهش را پیدا می کند و موفق می شود.

به گفته طلوعی، بهتر است داوطلبان در روز کنکور از لباس های راحت و تکنیک هایی مانند «آرامش» و تنفس عمیق استفاده کنند تا آرامش متناوب خود را بازیابند.

این روانشناس همچنین با یادآوری اینکه داوطلبان برای استرس احتمالی در طول آزمون تدابیری بیندیشند، یادآور شد: اگر استرس امتحان بر شما غلبه کرد، به مدت پنج دقیقه مداد را روی میز بگذارید، چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید تا آرامش داشته باشید. آزمون را بیابید و با آرامش ادامه دهید.

وی همچنین با اشاره به نگرانی هایی مانند عدم قبولی در کنکور یا دانشگاه برتر از سوی برخی داوطلبان خاطرنشان کرد: داوطلبان باید بدانند که نتیجه واقعی تحصیل خود را در طول چندین ماه مشاهده خواهند کرد، بنابراین در جلسه آزمون تمام تلاش خود را برای ماندن به کار گیرند. تمرکز برای حفظ آرامش، آنها برخورد نمی کنند. پس از اعلام نتایج، البته کسانی که هدفمند هستند، طرح را دنبال می کنند، پذیرفته شدگان به ادامه تحصیل و پذیرش می پردازند و کسانی که قبول نمی شوند نیز برای تحصیل مجدد برنامه ریزی می کنند. کمبود انرژی برای تست مجدد در سال آینده نشان دهنده بی هدفی داوطلب است و این افراد باید روی اهداف خود تلاش کنند.

طلوعی در پایان سخنان خود افزود: مقدر بودن برای امتحانی مانند کنکور، علاوه بر نیاز به انگیزه که موتور اصلی حرکت انسان است؛ از این رو باید در این زمینه تلاش کرد. شما نیاز به حمایت دارید تا افراد بتوانند دوره شما را پیگیری و مرور کنند و در صورت لزوم تغییر رشته دهند تا در کنکور سال آینده قبول شوند. بنابراین حمایت خانواده ها از داوطلبان کنکور بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چگونه به کسب و کار خود رونق دهیم (3)

چگونه به کسب و کار خود رونق دهیم کوچینگ کسب و کار, کوچینگ کسب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.